Ασφάλιση Αυτοκινήτου. Φθηνά ή Υπεύθυνα;

Μερικές φορές όταν μιλώ με ανθρώπους για ασφάλιση αυτοκινήτου, ακούω την προτροπή “βρες μου μια φθηνή, τις υποχρεωτικές μόνο καλύψεις και ότι εταιρία να΄ναι” , για να τελειώσουν με την απίστευτη δήλωση: “μήπως εμένα θα κυνηγάνε άμα τους χτυπήσω; Την ασφαλιστική θα κυνηγούν.

Εδώ σε αυτές τις περιπτώσεις έχουμε ασφαλώς ανθρώπους χωρίς ασφαλιστική-κοινωνική συνείδηση και που μέσα στην αμάθειά τους κάνουν ένα τεράστιο λάθος που πιθανόν κάποια ημέρα θα τους κλείσει “το σπίτι”…

Καταρχήν ας τα δούμε πρακτικά πόσο λανθασμένες είναι οι απόψεις αυτές:

 Φθηνή ασφάλιση: εμένα θα κυνηγούν;

Είναι αλήθεια δυστυχώς πως μερικοί συμπολίτες μας συμπεριφέρονται λες και έχουν κάνει συμφωνία με κάποια ανώτερη δύναμη. Έτσι βάση της παραπάνω δήλωσης ή συμφωνίας, οι χιλιάδες Έλληνες -θύματα τροχαίων- με ΟΛΙΚΗ ή ΜΕΡΙΚΗ αναπηρία, ή οι απώλειες ζωής στην άσφαλτο συνανθρώπων μας, μάλλον γίνονται από…ξένους ή φταίνε “άλλοι” και όχι οι οδηγοί κάποιων οχημάτων.  Δεν θα γράψω εδώ αριθμούς της Εθνικής Στατιστικής που αναφέρουν έναν τραγικά μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας που είναι ολικά ή μερικά ανάπηροι ή ζωές που “χάθηκαν” στην άσφαλτο.

Η βασική ασφάλιση καλύπτει την ΑΣΤΙΚΗ ευθύνη, δηλαδή την ευθύνη που έχουμε εμείς απέναντι στον συνάνθρωπό μας, αλλά και απέναντι στη περιουσία του (Σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές)

Το ανώτατο ποσό κάλυψης είναι στις 700.000 ευρώ ενώ από 1 Ιουνίου 2012 βάση κοινοτικής οδηγίας η κάλυψη θα ανέβει στο 1.000.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως και τα ασφάλιστρα θα ανέβουν λίγο, για να καλύψουν την παροχή αυτή.

Τι θα συμβεί αλήθεια αν η εταιρία που επιλέξουμε χρεοκοπήσει;

Αφενός χάνουμε τα ασφάλιστρα που έχουμε πληρώσει και βρισκόμαστε εκτεθειμένοι για τους λόγους που αναλύω πιο κάτω ως ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ.

Από την άλλη πλευρά οι συνέπειες ενός ατυχούς συμβάντος μπορεί να καταστούν ικανές στο να ανατρέψουν όλη μας τη ζωή.

Σκεφτείτε ανθρώπους που έχουν προκαλέσει ατύχημα με σωματικές βλάβες και η εταιρία τους ως ΜΗ ΦΕΡΕΓΓΥΑ να μην μπορεί να αντεπεξέλθει ή να έχει κλείσει.

Σε αυτή την περίπτωση θα κληθούμε να πληρώσουμε ΕΜΕΙΣ ένα δυσβάστακτο ποσό που το δικαστήριο έχει επιδικάσει εις βάρος μας. Αν κρίνουμε από την επιμονή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αποζημιώσεις 1.000.000 ευρώ καταλαβαίνουμε το ύψος που θα πληρώσουμε ΕΜΕΙΣ για ένα τροχαίο ατύχημα σε περίπτωση αδυναμίας της ασφαλιστικής μας. Αλήθεια, για 50-100 ευρώ παραπάνω ασφάλιστρα το χρόνο θα ρισκάραμε ένα τέτοιο ενδεχόμενο; Δηλαδή έχουμε το 1.000.000 και πάσχουμε στα 100 ευρώ για να ψάξουμε μια τυχαία φθηνή εταιρία;

Πώς ξέρω ότι η εταιρία μου είναι φερέγγυα;

Για αυτό θα μπορούσαμε να γράφουμε ώρες. Δεν μπορούν όλοι να διαβάζουν ισολογισμούς και ούτε είναι γνώστες οικονομικών στοιχείων.

Μερικά tips όμως που μπορείτε να λάβετε υπό όψη είναι:

1. Φήμη στην αγορά της εταιρίας
2. Φήμη του ασφαλιστή που μας την προτείνει
3. Παρουσία στην αγορά σε έτη και σε περιοχές. Είναι σε όλη την Ελλάδα σαν εταιρία ή αναπτύσσεται σε κάποιους συγκεκριμένους νομούς;
4. Πόσο απόκλιση έχουν τα ασφάλιστρα της σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς; Αν είναι ιδιαίτερα φθηνά, ίσως πρέπει να μας βάλει σε υποψίες.
5. Η εταιρία αναπτύσσεται μόνο στον κλάδο αυτοκινήτου και ζημιών ή γνωρίζουμε αν αναπτύσσεται και σε άλλους κλάδους (Ζωής, περίθαλψης, περιουσίας κλπ)

ΠΡΟΣΟΧΗ: Κανένας από τους παραπάνω λόγους δεν αποτελεί από μόνος του δείκτη φερεγγυότητας. Μπορεί όμως να μας δώσει κάποιες πληροφορίες που πρέπει να τις εξετάσουμε.

Τα καλά -ελπίζουμε- νέα είναι ότι με το ν. 3867/2010 (Φ.Ε.Κ. 128/Α’), η Τράπεζα της Ελλάδος ανέλαβε την εποπτεία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων υποκαθιστώντας, ως επί το πλείστον, στις αρμοδιότητές της, την Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠ.Ε.Ι.Α.), νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) του Υπουργείου Οικονομικών.

H Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ) της Τράπεζας της Ελλάδος είναι επιφορτισμένη με την άσκηση της χρηματοοικονομικής εποπτείας επί των ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Η ΔΕΙΑ καλύπτει τις επιτακτικές ανάγκες αναδιάρθρωσης της εποπτείας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, σε συμμόρφωση και προσαρμογή με τις αντίστοιχες ρυθμίσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ferrari pole crash 1

Ανασφάλιστα οχήματα

Xιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους μας. Οι άνθρωποι αυτοί, εφ όσον κυκλοφορούν ΕΝ ΓΝΩΣΗ τους, εντός δρόμων και πυκνοκατοικημένων περιοχών, πρέπει να συλλαμβάνονται σαν εγκληματίες. Είναι βαρύ αυτό που γράφω αλλά το γράφω με πλήρη γνώση. Το ότι δεν έχεις χρήματα λόγο κρίσης κλπ για να ασφαλίσεις το αυτοκίνητό σου το καταλαβαίνω. ΜΗΝ το κυκλοφορείς. Πόδια, ποδήλατο, λεωφορείο, ταξί, τρένα κλπ, υπάρχουν για να εξυπηρετούν όσους δεν έχουν ένα αυτοκίνητο.

Το ότι το επικουρικό θα πληρώσει, ισχύει μετά από αρκετό καιρό και μέχρι ένα συγκεκριμένο ύψος για υλικές ζημίες. Αλλά ακόμη κι έτσι το επικουρικό προέρχεται απο ΔΙΚΕΣ μας καταθέσεις στα ασφάλιστρα. Επομένως το “εις υγεία των κορόιδων” που πιστεύουν κάποιοι συν-Έλληνες για εμάς, πρέπει να τιμωρείται. Εμείς πρώτοι πρέπει να προτρέπουμε τον “εξυπνάκια” να ασφαλιστεί ή να μην κυκλοφορεί.

Τι θα γίνει όμως σε περίπτωση που προκληθεί σωματικός τραυματισμός σε πεζό ή στον επιβαίνοντα του απέναντι αυτοκινήτου; Τι θα συμβεί αν υπάρξει απώλεια ζωής; Ποιός θα αποζημιώσει το θύμα; Ή μήπως ΠΑΝΤΑ φταίνε οι άλλοι κι εμείς δεν θα φταίξουμε ποτέ;

Αυτή η αδιάφορη, τυχοδιωκτική και επιπόλαια στάση απέναντι στον συνάνθρωπό μας και την περιουσία του, είναι πταίσμα ή έγκλημα;

Σε αυτό έχει ευθύνη ΚΑΙ η Αστυνομία. Απο τις πολλές φορές που δέχθηκα τον έλεγχο της Τροχαίας, ΜΙΑ ΜΟΝΟ φορά μου ζήτησαν ασφαλιστήριο!

Το αυτοκίνητο σαν ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

Το αυτοκίνητο μας είναι μια περιουσία…στον δρόμο. Χρήματα που έχουμε έξω στο πεζοδρόμιο παρκαρισμένα. Χρήματα που θα βραχούν, θα κλαπούν, θα χτυπηθούν, που είναι εκτεθειμένα στις ορέξεις ανθρώπων και φύσης.

Πολλές φορές όλοι μας αντιμετωπίζουμε την έννοια της προστασίας της περιουσίας μας με πολύ επιπόλαιο τρόπο. Ενώ ξοδεύουμε κάθε μήνα 10-30 ευρώ για να είναι το αυτοκίνητο μας καθαρό, πληρώνουμε για να αγοράσουμε πατάκια, ηχοσύστημα, αρωματικά, γυαλιστικά και διάφορα αξεσουάρ χρήσιμα ή άχρηστα, ΔΕΝ σκεφτόμαστε πως με μόλις 10 ή 30 ευρώ τον ΧΡΟΝΟ μπορούμε να προσθέσουμε καλύψεις που θα μπορούσαν να μας αποζημιώσουν αν συμβεί ένα γεγονός.

Αυτό συμβαίνει λόγο του ότι δεν έχουμε ασφαλιστική παιδεία και το πρώτο πράγμα που θα κόψουμε από τα έξοδα μας είναι η ασφάλιση, ενώ θα έπρεπε να είναι απο τα τελευταία…

Απόδειξη αυτών που γράφω-χωρίς να είναι το παρόν κείμενο κάποια προπαγάνδα υπερ της ασφάλισης- είναι πως ΜΟΛΙΣ μας συμβαίνει κάτι, το ΠΡΩΤΟ πράγμα που θα σκεφτούμε είναι αν μπορούμε να πάρουμε κάποια χρήματα, ιδιαίτερα σε ακριβές ζημίες.

Μια θραύση κρυστάλλων που θα αφαιρέσει απο την τσέπη μας από 500-3.000 ευρώ, μια πλημμύρα που θα καταστρέψει το αυτοκίνητο, μια κλοπή όλου ή μέρους του αυτοκινήτου, τυχών έξοδα δικαστηρίου μετά από ατύχημα που δεν υπάρχει ξεκαθαρισμένη εικόνα της υπαιτιότητας, μια νοσοκομειακή περίθαλψη μετά από ατύχημα, είναι μερικές από τις περιπτώσεις που συνήθως θέλουμε αρκετά χρήματα για να αντικαταστήσουμε πάλι το αυτοκίνητο που με κόπο αγοράσαμε. Κι όμως είναι ΤΟΣΟ φθηνά τα ασφάλιστρα για τις παραπάνω καλύψεις!

Κι αυτό διότι τα χρήματα που θα κληθούμε να πληρώσουμε είναι συνήθως υπερ-πολλαπλάσια ενός ασφαλίστρου. Όλοι ευχόμαστε να μην μας συμβεί οτιδήποτε, αλλά η ζωή μας δεν είναι Δίκαιη ή άδικη. Η ζωή είναι ΈΤΣΙ και πολλά πράγματα γίνονται παρά τη δική μας θέληση.

Η ασφάλιση είναι ο ΜΟΝΟΣ θεσμός που επάνω στον πόνο ή την απώλεια, ΔΙΝΕΙ χρήματα.
Σκεφτείτε το.

Ασφάλιση αυτοκινήτου λοιπόν ΝΑΙ, φθηνά ΝΑΙ, αλλά και υπεύθυνα, ώστε να έχουμε σωστές καλύψεις και παροχές που θα καλύπτουν εμάς, τους άλλους και το περιουσιακό μας στοιχείο (αυτοκίνητο).

θα χαρούμε να συζητήσουμε από κοντά τις σωστές καλύψεις σε φερέγγυες εταιρίες σύμφωνα με τα δικά σας οικονομικά μέτρα.